Translate

divendres, 20 de gener del 2017

02.- Progressos en l'estudi i la investigació de la tesi Cooppel.-

El 70% del fracàs escolar és degut a la manca d'implicació familiar, el que diem posar-se les piles, l'atenció a altres qüestions de la familia i una manca d'autoritat i del control parental de la convivència fan que la familia no aprofiti el 100% del seu potencial.

La ment humana és com un muscle, si no s'exercita perd força, així l'energia mental augmenta mentre més se la treballa.

Quan hom té potencial i no l'aprofita és víctima de la pobresa i si no el treballa apareix els símptomes de la pobresa energética mental educativa que es denomina "fracàs", en referencia a l'educació el denominat "fracàs escolar".

La Pobresa Energètica Mental Educativa, la síndrome de la Ment Frágil i el repte de l'èxit de totes les persones ( La Gaia) haurien de ser prioritaris com a temes més d'Estat, és el tema d'interès mundial com el canvi climàtic i la cooperación per la pau.-

- Existeix la pobresa energética mental educativa familiar com també existeix la pobresa alimentària infantil i la pobresa energética.-

Després d'estudiar més d'un miler de casos escolars i de fer seguiment a uns 200 menors d'edat durant deu anys conclueixo que existeix la síndrome de la Ment Frágil i que la pobresa energética mental educativa familiar ens reclama l'atenció de forma urgent.

És més que una qüestió d'Estat.

Què és la síndrome de la Ment Frágil Universal?

La nostra ment s'ha construit com a fruit de civilitzacions de milions d'anys, la nostra ment és analógica, relacionada amb la Natura i perfilada en la lluita per la supervivència gràcies a actuacions especialitzades per aconseguir l'alimentació o els recursos necessaris per a garantir la nostra seguretat i la máxima implicació de la familia.
Així tenim cinc perfils dels efectes mentals que produeix la pràctica reflexiva del Cooppel, però avui més que la recerca d'alimnetació és guanyar diners per a comprar-los en el món industrial, capitalista i consumista que vivim, a la vegada l'augment de la nostra relació amb el món de les tecnologies i sobre tot ja en el món infantil en temps d'oci recreatiu, fa que la nostra ment no sincronitza amb el nou repte i per tant podem dir que la ment és frágil i això va per a tota la humanitat qui la pateix o la pot patir, per això la denomino síndrome de la "Ment Frágil Universal" (M.F.U.)

Des de l'enfocament de l'estudi de les decisions mentals d'aprenentatge existeixen dues dinàmiques mentals en les decisions de l'aprenentatge, una cen´trípeda i l'altra centrífuga: les decisions mentals interpersonals i les decisions mentals intrapersonals. Quan no hi ha sincronització , engranatge i harmonia entre les dues dinàmiques mentals no hi ha aprenentatge ni que el subjecte tingui intel·ligència normal.

Això suposa entre el 3 i el 10 % de la población escolar obligatòria.

Si controlem la pobresa energética mental educativa familiar i abordem la síndrome de la Ment Frágil, aleshores posem en marxa la Gaia (Ganes d'aprendre i actuar natural de les persones)  de les famílies i dels seus membres. Eliminant el biaix cognitiu. És la millor arma per atacar el fracàs escolar.

A partir de l'anàlisi de la comunicación en els programes de ràdio local, l'observació i anàlisi de la comunicación en general i dels jocs didàctics fungibles i flexibles, vaig arribar en 2012 a descòbrir les energies mentals i poder-les gestionar per mitja d'un joc de jocs, el Cooppel.

El Cooppel és el recurs més econòmic, més fácil, més senzill i abastable a tothom, amb garantía del compliment del disseny universal dels aprenentatges.

J.M. Ferran pensa comunicar els progresos de la tesi en el proper congrés català de sociología i en el proper congrés de psicopedagogía internacional.




Participació internacional disponible del Cooppel


=============================================

Congressos:
3,4 i 5 d'abril  Oviedo (Asturias) http://www.educacioninclusiva2017.com/congreso/
Del 10 al 31 de marzo a Méjico . On line. https://congresoeducacion.wixsite.com/educacion
====================================================

IX Congreso Iberoamericano de Educación Científica



I Seminario de Inclusión Educativa y Social-Digital

IX Congreso Iberoamericano de Educación Científica



I Seminario de Inclusión Educativa y Social-Digital

http://www.cieduc.org/
============================================


Congreso Internacional de Inteligencia Emocional y Bienestar que se va a celebrar en Zaragoza los días 18, 19, 20 y 21 de mayo de 2017
http://www.congresointeligenciaemocional.com/
==================================================================

29 i 30 de juny, Bilbao http://amieedu.org/cimie/ Hi col.laboren la
=======================
Onolulu, EUA. 19-21 de juliol

===================
6è Congrés Iberoamérica de Calidad Educativa 6,7 i 8 de juliol  Barcelona
=====================================

VI Congreso Internacional  de Educación y Aprendizaje

14-16 junio 2017 | Milán, Italia | Università delle Tre Età UNITRE




=========================================================




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada